Terug naar inhoudsopgave
Pieter Bas Salons
'TEVREDEN VANAF DAG ÉÉN!’
Jeroen Bas
...koos een jaar geleden voor KIS
“Mijn vader Pieter had samen met mijn moeder vijf filialen”, begint Jeroen zijn verhaal. “Ik was een jaar of vijftien toen ze dit afschaalden naar twee filialen, zonde vond ik dat. In diezelfde tijd koos ik ook voor het kappersvak en werkte tot mijn 23e bij mijn ouders in de Amsterdamse Ferdinand Bolstraat. Daarna zijn we samen – mijn ouders, mijn vrouw Raffaella en ik – gaan uitbreiden. Dat begon met het openen van een filiaal in Amstelveen, alweer tien jaar geleden. Samen met Raffaella ben ik dingen anders gaan aanpakken. Mijn vader was van het oude stempel, focuste zich op het ouderwetse herenvak. Wij wilden de zaken perfectioneren; beter, moderner en anders maken. We hebben dus in de afgelopen jaren hard gewerkt aan de salons en aan ons team.”
Moderne, verzorgde zaak
Jeroen houdt van dit vak, waarin geen dag hetzelfde is. “Helemaal als je in een filiaal staat in de Amsterdamse Pijp. Je krijgt zoveel verschillende mensen op je stoel en hoort zoveel interessante verhalen. Ik zeg ook altijd: je kunt de allerbeste kapper zijn, maar zonder sociale vaardigheden kom je niet ver. Je moet kunnen communiceren en zorgen dat mensen zich welkom voelen. Door je persoonlijkheid uit te dragen in de salon bouw je een grote en uiteenlopende klantenkring op. Onze salons zijn laagdrempelig, klantvriendelijk en voor iedereen toegankelijk, mede dankzij de aantrekkelijke prijzen. Maar je komt wél in een moderne, verzorgde zaak terecht. Bij ons geen gouden kranen, maar de salons zijn mooi en netjes.”
Nu verkopen we wél producten
Sinds een jaar werken ze bij Pieter Bas Kapsalons volledig met KIS. “We waren op zoek naar een aantal nieuwe, betere producten die goed zouden aansluiten bij onze prijzen. Het begon met een blondering, maar eindigde ermee dat we alleen nog maar met KIS werken. Dat is veel overzichtelijker dan verschillende merken door elkaar heen, ook richting de klanten. Vanaf dag één beviel het enorm!” Werken met KIS heeft nog een extra voordeel. “We deden nooit aan productverkoop. Veel klanten komen bij ons voor de prijs, dan wil je geen producten verkopen die twee keer zoveel kosten als een knipbeurt. Met KIS is dat anders. Nu zien we het als een extra service richting onze klanten. Zij kunnen nu een goed product kopen waarvan de prijs in verhouding staat tot de prijs van de behandeling. In Amsterdam vliegen vooral de stylingproducten voor mannen de winkel uit, in Amstelveen gaat het vaker om verzorgingsproducten om een kleur langer mooi te houden.”
Samen met KIS werken Jeroen en Raffaella nu hard aan het doorontwikkelen van het team. “Tijdens de lockdown realiseerden we ons dat we vaak in teams per vestiging dachten, maar eigenlijk vormen we natuurlijk met elkaar één groot team. En wat voor team! We werken met allemaal leuke meiden die hongerig zijn naar nieuwe technieken, trends en de laatste ontwikkelingen in het vak. We doen nu veel meer samen en dat bevalt supergoed. Er worden veel trainingen gevolgd, niet alleen over producten, maar denk bijvoorbeeld ook aan barbertrainingen of krullen knippen. Ik durf dus wel te zeggen dat we uiteindelijk sterker uit deze coronaperiode komen. In de toekomst willen we ook wel weer nieuwe filialen openen, maar de focus ligt voorlopig eerst nog op teambuilding.”
Pieter Bas Kapsalons
- Familiebedrijf sinds 1959
- 4 filialen in Amsterdam & 2 in Amstelveen
- Laagdrempeligheid en kwaliteit tegen een
leuke prijs
Kies jij ook voor KIS?
‘Ik kan zo drie redenen bedenken waarom collega’s ook voor KIS zouden moeten kiezen. Ten eerste is ons hele team superenthousiast, omdat er voor elke wens wel een geschikt product is. Ten tweede vanwege het bedrijf en vooral de mensen achter KIS. Je kunt altijd terecht met vragen, krijgt goede feedback, niets is teveel en ze verzorgen goede trainingen. En last but not least: de producten zelf natuurlijk. Goed, maar betaalbaar. De combinatie is heel interessant.’
KIS in jouw salon!
Voordelen van KIS
- Groot vaktechnisch team voor al je vragen
- Uitgebreid cursusprogramma
- 2 Trendcollecties per jaar + Techniek
- Persoonlijk contact met een van onze medewerkers wanneer gewenst