Mijn leven, mijn passie!
Natasja vindt het eigenlijk een beetje cliché klinken, maar het is nou eenmaal zo: “De klant met een glimlach naar buiten laten gaan, iemand nog een beetje mooier maken dan diegene al is. Dat is toch wel het allermooiste aan dit vak. Maar het is ook fantastisch dat je er, als je doorzettingsvermogen hebt en in jezelf investeert, heel veel mee kunt bereiken.” Zelf is ze daar een prachtig voorbeeld van. Naast haar salonwerk sleepte ze vele prijzen en awards in de wacht, reisde ze de hele wereld over, is ze nu Creative Director bij KIS en ook nog eens ongekroonde koningin op YouTube met 1,5 miljoen views en ruim 11.000 abonnees.
CREATIVE DIRECTOR KIS NATASJA KEIJZER
Als klein meisje wil ze op de ambulance of in de OK gaan werken, maar dat veranderde rond mijn veertiende jaar. “Ik kleurde toen al mijn haar en had – het waren de jaren ‘80 – een permanentje. Het kappersvak leek me wel wat, dus op mijn zestiende ging ik een dag per week naar school en vier dagen aan het werk in een piepkleine salon. Via school kwam ik in aanraking met wedstrijdwerk en won ik verschillende prijzen. Na een jaar of drie stapte ik over naar een grotere zaak in Bergen op Zoom, waar ik veel heb geleerd. Maar het kriebelde… ik wilde voor mezelf beginnen.” Op 23-jarige leeftijd opent Natasja haar eigen zaak in Lepelstraat en groeit binnen een jaar van zes naar twaalf stoelen met tien medewerkers. “Gewoon door goed werkt te leveren. Je beste reclame is toch gewoon die klant die naar buiten gaat met een goed gevoel en mooi haar. Dan gaat het als een lopend vuurtje”.
Het succesverhaal gaat verder, want niet alleen ging ze voor Wella en Sassoon aan het werk, ze werd ook benaderd voor de Nederlandse Haarmodelijn en kwam zo op een groot podium terecht. “Toen ik op zoek was naar een ander merk, kwam ik in aanraking met het Ministry of Beauty. Dat voelde meteen heel erg goed. Ik heb jarenlang voor L’ANZA gewerkt, in Nederland en internationaal. Een superkans waardoor ik de hele wereld heb kunnen zien!” Na tien intensieve L’ANZA jaren heeft ze de knoop doorgehakt: mijn rol ligt nu volledig bij KIS. “Creative Director bij KIS zijn gaat verder dan alleen vaktechniek, ik word vanaf het beginstadia al betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe producten en dat maakt het extra uitdagend”.
Natasja vindt haar werk nog elke dag fantastisch. “Eigenlijk voelt het nooit als werk; het is mijn hobby, mijn leven, mijn passie! Maar in coronatijd voelde ik hoe moe ik was na al die jaren rennen en vliegen. Toch ben ik niet iemand die stil gaat zitten. Ik was een paar jaar geleden al een YouTube-kanaal gestart, maar in de coronaperiode is dit in een stroomversnelling terecht gekomen. Er is door KIS toen in no-time een geheel nieuwe opname studio gebouwd en besloten dat alle video’s en e-learning trajecten voor iedereen beschikbaar moeten zijn via mijn YouTube kanaal. Dat was echt een shot in de roos. Omdat ik met de producten van KIS werkte, werden sommige kappers ook nieuwsgierig naar dit merk. Dat was niet de insteek, maar wel mooi meegenomen. De basis van KIS blijft een eerlijk product voor een eerlijke prijs. Met Bram aan boord en zijn jonge en enthousiaste team is het echt een heel mooi en fris merk dat steeds steviger aan de weg timmert. Ze durven ook het hoofd boven het gras uit te steken en dat maakt het extra uitdagend. Terwijl elk bedrijf in coronatijd een stapje terugzette, heeft KIS juist extra gas gegeven.
“Ik ben groot fan van de SoftShades, de ammoniavrije kleuring en de SafeShades, die speciaal zijn ontwikkeld voor klanten met gevoelige hoofdhuid maar die ik eigenlijk het meest gebruik vanwege de optimale grijsdekking en supermooie glans. Long time favorite blijft natuurlijk de KIS SnowWhite blondeerpoeder. Die doet gewoon exact wat ik wil en dat voor minder dan de helft van het geld. Momenteel ben ik druk aan het testen van een heel bijzondere blondeerpoeder die speciaal is ontwikkeld voor de Japanse markt. Veel krachtiger en sneller dan we tot nu toe kennen en je houdt ook nog eens een prachtige haarkwaliteit over. Als dit op de markt komt weet ik nu al wat mijn toekomstige favoriet wordt!”.
KIS in jouw salon!
Voordelen van KIS
- Groot vaktechnisch team voor al je vragen
- Uitgebreid cursusprogramma
- 2 Trendcollecties per jaar + Techniek
- Persoonlijk contact met een van onze medewerkers wanneer gewenst